טכניקת אלכסנדר

לדף הסופרת- הקלק כאן:

 

טכניקת אלכסנדר נתגלתה באנגליה לפני כמאה שנה על ידי פ. מ. אלכסנדר ונלמדת כיום במוסדות חינוך ואומנות ברחבי העולם. הטכניקה מלמדת את האדם להשתמש בגופו ובמחשבתו כמכלול ולעשות זאת באופן היעיל ביותר עבורו, דרך גילוי החופש בצוואר, שהוא "מטה הקסמים" (או "הפיקוד הראשוני", בלשונו של אלכסנדר). 

 

זו אינה התעמלות אלא טכניקה המאפשרת לגוף על כל מערכותיו להתארגן כשלם, ולאדם – להיות אחראי לשיפור חייו. היא נותנת לאדם ארגז כלים משמעותי וחדש לגמרי, שיכול לסייע לו ליצור שינוי מהותי באיכות חייו. 

 

המורה לטכניקת אלכסנדר ניגש לעבודה עם התלמיד מתוך ראייה רחבה של אחדות פסיכו-פיזית ומתוך הכרה שהדרך חשובה יותר מהמטרה באופן מוחלט. תפקידו להורות לתלמיד שפה חדשה, את שפת הכיוון. 

 

שימוש בטכניקת אלכסנדר מאפשר: 

  • נשימה חופשית.
  • התארגנות טובה יותר של הגוף.
  • מחשבה בהירה וצלולה.
  • יציבה קלילה.
  • חיוניות.
  • תחושת רווחה פיזית והקלה בכאבים.
  • מודעות לאחדות המערכת הגופנית והמערכת הנפשית באדם.
  • ריכוז ורגיעה.
  • יחסי צוואר-ראש-גב הרמוניים.
  • יכולת בחירה מנקודת מבט חדשה ורחבה יותר.  

 

הדעה שטכניקת אלכסנדר נחוצה לאנושות לא פחות מאשר נורת החשמל נשמעה במהלך הכנס הבינלאומי האחרון של טכניקת אלכסנדר, שהתקיים בקיץ 2015 בדבלין שבאירלנד ובו השתתפו כ-700 מורים מרחבי העולם. 

 

לקריאה נוספת: "השימוש בעצמי", "שליטה מודעת ובונה" – מאת פ. מ. אלכסנדר 

 

לאתר ארגון המורים לטכניקת אלכסנדר